A. Bestuurlijke begeleiding
- Extra ALV (als onder A 2, 1e punt);
- Bestuursvergaderingen bijwonen;
- Opstellen van het Huishoudelijk reglement;
- Werkzaamheden, die betrekking hebben op de verkoop van appartementen.
B. Administratief- en financieel beheer
- Administratieve afhandelingen en verwerking, i.v.m. de verdeling/verrekening van de jaarlijkse energiekosten en 'warmtekosten'/stookkosten;
- Verstrekken aan eigenaren van belastingopgaven reserve VvE in Box 3
- Kosten van aanmaningen en incasso (verrekeningen met de schuldenaar).
C. Technisch beheer en onderhoud
1. Algemeen
- Opleveren van appartementen;
- Opleveren van algemene ruimten.
2. Opstellen van een meerjarenonderhoudsplan
- Het inspecteren van alle bouwkundige onderdelen van het gebouw en de onderhoudstoestand hiervan vaststellen;
- In overleg met de betreffende leveranciers/installateurs de onderhoudstoestand van verschillende installaties vaststellen (lift, C.V., hydrofoor e.d.);
- Het verwerken van bovengenoemd verkregen onderhoudsgegevens in een 5 of 10-jarig meerjarenonderhoudsplan;
- Bespreken en toelichten van de resultaten en consequenties van het meerjarenonderhoudsplan.
3. Organiseren, coördineren, begeleiden en bewaken van het planmatig en groot onderhoud
- Opstellen van een Programma van Eisen voor het betreffende groot- c.q. planmatig onderhoud;
- Opstellen van een werkomschrijving / bestek;
- Opstellen van een begroting / kostenraming;
- Aanvragen, beoordelen en vergelijken van offertes;
- Adviseren aan de voorzitter van de VvE over offertes en gunning van de opdracht;
- Gunnen van het werk (opdracht verlenen);
- Opstellen van een plan voor de uitvoering van het werk;
- Coördinatie van de uitvoering;
- Controle / bewaken van kwaliteit van de uitvoering van het werk;
- Toezicht houden op de uitvoering van de werkzaamheden;
- Bijwonen van (eventueel te houden) werkbesprekingen;
- Bijhouden van de bouwadministratie (o.a. termijnbetalingen, betaalbaar stellen van facturen en leveringen;
- Oplevering regelen en verzorgen van het werk;
- Het controleren en betaalbaar stellen van facturen;
- Tussentijds het bestuur/technische commissie informeren over de voortgang van de werkzaamheden, kostenbewaking en financiële verslaglegging.
Voor het uitvoeren van de onder II.C.3 genoemde werkzaamheden wordt een bedrag van 5,5 % (exl. BTW) van de aanneemsom (incl. meer- en minderwerk) (excl. BTW) in rekening gebracht.